Nasze aktualności

mama z dzieckiem

Mama z dzieckiem na treningu - dlaczego warto?

Młode mamy po odpowiednim czasie rekonwalescencji i poporodowej regeneracji nie powinny rezygnować z aktywności fizycznej. Nawet kilka godzin ćwiczeń w tygodniu pozwala bowiem szybciej powrócić do wagi sprzed ciąży oraz polepszyć swoje samopoczucie. Sport nie musi wykluczać jednoczesnej, troskliwej opieki nad maluchem. Dlaczego trening mamy z dzieckiem to świetny pomysł?

Mama na treningu

Powrót do aktywności fizycznej po ciąży nie jest łatwym zadaniem, jednak decyzja o wznowieniu treningów z pewnością poprawi komfort życia każdej mamy. Przede wszystkim, ruch sprawi, że nadwyrężony zwiększoną liczbą kilogramów kręgosłup zyska możliwość efektywnego wzmocnienia. Co równie istotne, dzięki regularnym ćwiczeniom zregenerują się znacznie osłabione mięśnie dna miednicy oraz pochwy. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że ich zła kondycja spowodowana brakiem odpowiedniej gimnastyki może w przyszłości doprowadzić do poważnych problemów zdrowotnych, w tym tak zwanego wysiłkowego nietrzymania moczu, czy bólu wywołanego obniżeniem ścian pochwy. Bez wątpienia, aktywność fizyczna pozwoli również młodej mamie pozytywnie wpłynąć na kształt sylwetki, a zarazem poczuć satysfakcję ze swojego wyglądu.

Trening z dzieckiem

Coraz bardziej popularną formą aktywności fizycznej kobiet po porodzie stanowią różnego typu treningi z dzieckiem. Są one doskonałym sposobem połączenia przyjemnego z pożytecznym, ponieważ młode mamy mogą zadbać o swoje zdrowie, a równocześnie sprawować opiekę nad pociechą. Spośród dostępnych w szkołach rodzenia oraz siłowniach zajęć, sporym zainteresowaniem cieszy się ostatnio gimnastyka ze specjalną chustą. Przed jej rozpoczęciem warto wyrobić w sobie nawyk odpowiedniego ustawienia ciała, który pozwoli utrwalić prawidłowe wzorce ruchowe podczas wykonywania kolejnych ćwiczeń. Treningi z chustą umożliwiają wzmocnienie mięśni core i dna miednicy, przy jednoczesnym wykorzystaniu elementów treningu oddechowego. Ciekawą propozycję stanowią również grupowe zajęcia regenerujące ciało i wzmacniające kręgosłup, połączone z poznawaniem metod relaksacyjnych, przyjemnych zarówno dla mamy, jak i dla malucha.

Dlaczego warto trenować z dzieckiem?

Wbrew pozorom wspólny trening mamy i dziecka przynosi wiele korzyści każdej ze stron. Po pierwsze, ćwiczenia z niemowlakiem dają szansę pogłębienia więzi poprzez inną niż zazwyczaj, atrakcyjną formę aktywności. Młoda mama cieszy się zarazem chwilą przyjemnego wytchnienia, ciągle mając na oku swojego malca. Po drugie zaś, treningi z dzieckiem w znacznym stopniu pozytywnie wpływają na stymulację rozwoju naszej pociechy, która odkrywa nowe otoczenie, a dodatkowo poznaje i integruje się ze swoimi rówieśnikami. Bez wątpienia cenne przyjaźnie nawiązuje również mama, rozmawiając oraz dzieląc się dobrymi radami z pozostałymi uczestniczkami zajęć. Czas treningu z dzieckiem przynosi także możliwość zachęcenia malucha do zdrowego stylu życia, który może w przyszłości zaowocować zafascynowaniem wybraną dyscypliną sportową, a co najważniejsze pomóc w utrzymywaniu prawidłowej wagi i udoskonalaniu ogólnej sprawność fizycznej.

Macierzyństwo, zwłaszcza na swoim początkowym etapie, wcale nie musi oznaczać rezygnacji z ćwiczeń służących poprawie kondycji. Dzięki licznym propozycjom zajęć sportowych (również w szkołach rodzenia) dedykowanych mamom, mogą one efektywnie i bezpiecznie wzmocnić swój organizm, poprawić samopoczucie oraz przez chwilę zapomnieć o codziennych obowiązkach. Mama z dzieckiem na treningu z pewnością odkryje nieznane dotąd możliwości budowania rodzinnych więzi poprzez sportowe aktywności w towarzystwie swojego maluszka.

Polub nas na Facebook'u!

Dane kontaktowe

Zadzwoń lub napisz, z przyjemnością rozwiejemy wszystkie Twoje wątpliwości i odpowiemy na pytania związane z naszą ofertą.

Adres: ul. Hynka 30 80-465 Gdańsk
Tel. 535 911 195
Email: pozmedik.biuro@gmail.com

My na mapie

© POZMEDIK 2018 . Wszelkie prawa zastrzeżone Tworzenie stron WWW Inter Web